၀တၳဳတုိနဲ႔ မဂၢဇင္း ၀တၳဳရွည္ေတြကုိ အေလးဂရုျပဳၿပီး ဖတ္ၾကတဲ႔
စာေပပရိသတ္ေတြကေတာ့ 'ယုဒါ' ဆုိတဲ႔ နာမည္ကုိ အနည္းနဲ႔အမ်ား ၾကားဖူးၾကမွာပါ။ ဆရာမယုဒါဟာ
မေဟသီ၊ မဂၤလာ၊ ရုင္ရွင္ေတးကဗ်ာ၊ ေရႊေအာင္လံ အစရွိတဲ႔ မဂၢဇင္းေတြမွာ ၀တၳဳတုိနဲ႔ အခန္းဆက္၀တၳဳရွည္ေတြကုိ
ခပ္စိပ္စိပ္ေရးဖြဲ႔ခဲ႔တဲ႔ စာေရးဆရာမတစ္ဦးဆုိရင္လည္း မမွားပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕
ဒီ Fashin မဂၢဇင္းမွာကုိ ဆရာမယုဒါရဲ႕ ၀တၳဳေလးေတြ ေဖာ္ျပခဲ့ဖူးပါတယ္။ ထားပါေတာ့။
သူက 'ၾကာတစ္ပြင့္ရဲ႕ဒ႑ာရီ' နဲ႔ 'ဒုတိယေျမာက္ေပးဆပ္ျခင္း' ဆုိတဲ႔ ၀တၳဳစုစည္းမႈ ႏွစ္အုပ္ ထြက္ခဲ့ဖူးပါတယ္။ 'ေရႊ' စုစည္းမႈ 'ကံ႔ေကာ္၀တ္ရည္’ ကထုတ္တဲ႔ အမ်ိဳးသမီးစာေရးဆရာေတြရဲ႕ ၀တၳဳ စုစည္းမႈလုိမ်ိဳးေတြမွာလည္း ဆရာမယုဒါရဲ႕ ၀တၳဳတုိေလးေတြက ပါပါလာတတ္တယ္။
ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ တသီးပုဂၢလအရ ေျပာရမယ္ဆုိရင္ သူဟာ ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕
အစ္မတစ္ေယာက္ျဖစ္သလုိ စာေလးေပေလးေတြေရးျဖစ္၊ ဖန္တီးျဖစ္ဖုိ႔ အဓိက သြန္သင္ခဲ့တဲ့ ဆရာတစ္ေယာက္လည္း
ျဖစ္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ခံစားရသလုိ သူ႔ရဲ႕ ၀တၳဳေလးေတြကုိ Fashion ပရိသတ္ေတြပါ ခံစားေစခ်င္တဲ့အတြက္
ဒီတစ္လမွာ ဆရာမယုဒါရဲ႕ အင္တာဗ်ဴးနဲ႔ ၀တၳဳကုိ ပူးတြဲတင္ဆက္လုိက္ပါတယ္။
Q. စာေရးျဖစ္တဲ့ အေျခခံအေၾကာင္းတရား…
A. အေၾကာင္းတရားတစ္ခုေၾကာင့္ရယ္ေတာ့ မဟုတ္ဘူးထင္တယ္။ ငယ္ငယ္ကတည္းက
ထူးထူးျခားျခား ခံစားမႈ တစ္ခုခုရတုိင္း ဘာရယ္မဟုတ္။ စာခ်ေရးတတ္တဲ့ အေလ့အထေပၚ မွီတည္ၿပီး
စာတစ္ပုဒ္ျဖစ္ေအာင္ ေရးခ်င္စိတ္ျဖစ္လာခဲ့တယ္ ေျပာရမွာေပါ့။
Q. စာတစ္ပုဒ္ေရးျဖစ္ဖုိ႔ ဆရာမမွာ ဘယ္လုိပတ္၀န္းက်င္မ်ိဳး
လုိအပ္သလဲ။
A. ဆရာႏွင္းနီေျပာတဲ့ ပတ္၀န္းက်င္ဆုိတာ ဘာကုိေျပာတာလဲ။
စာေရးဖုိ႔ လုိအပ္မယ့္ေနရာ တစ္ခုခုလား။ ဒါမွမဟုတ္ စာေရးျဖစ္ေစေလာက္ေအာင္ ေစ့ေဆာ္မႈတစ္ခုခုေပးတဲ့
ပတ္၀န္းက်င္ကုိ ေျပာတာလား။
Q. ဆရာမ သေဘာေပါက္သလုိ ႏွစ္ခုစလုံးပဲ ေျဖေပးပါ။
A. စာရြက္ေပၚမွာ စာတစ္ပုဒ္တင္သြားဖုိ႔အတြက္ကေတာ့ သိပ္ဆူဆူညံညံမဟုတ္တဲ့
ေနရာတစ္ခုခုမွာ ဗလာစာအုပ္တစ္အုပ္နဲ႔ တစ္ခါသုံး ေဘာလ္ပင္တစ္ေခ်ာင္းပဲ လုိပါတယ္။ စာေရးခ်င္ေလာက္တဲ့
အေၾကာင္းအရာမ်ိဳးေပးတဲ့ ပတ္၀န္းက်င္ဆုိတာကလည္း ကၽြန္မအတြက္ သီးသန္႔မလုိပါဘူး။ အိမ္ထဲမွာေနရင္းပဲျဖစ္ျဖစ္
ဟုိနားဒီနားသြားရင္းလာရင္းပဲျဖစ္ျဖစ္ ရလာတတ္တာပါပဲ။ ဘယ္လုိပတ္၀န္းက်င္မ်ိဳးပဲ ျဖစ္ျဖစ္
စာေရးဖုိ႔ အေထာက္အပံ့ ေပးႏုိင္တာပါပဲ။ သတ္မွတ္ခ်က္တစ္ခုရယ္လုိ႔ ကၽြန္မအတြက္ မရွိပါဘူး။
Q. ဆရာမတင္ျပခ်င္တဲ့ ဇာတ္ေကာင္ရဲ႕စရုိက္၊ စိတ္ စတာေတြကုိ
ေပၚလြင္ေအာင္ ဘယ္လုိ ကူးယူလဲ။
A. ကၽြန္မတင္ျပခ်င္တဲ့ ဇာတ္ေကာင္ရဲ႕ character နဲ႔ ဇာတ္လမ္းတစ္ပုဒ္လုံး
ေပၚလြင္ေအာင္ ၀တၳဳကုိ ဘယ္လုိပုံစံနဲ႔ ေရးမယ္ဆုိတာကုိ အရင္ စဥ္းစားပါတယ္။ ဘယ္လုိေျပာရမလဲ။
ဒီစာတစ္ပုဒ္ကုိ ဇာတ္ေကာင္က ေျပာမွာလား။ စာေရးသူက ေျပာမွာလား။ ဒါမွမဟုတ္ ႏွစ္ေယာက္ညွိ
ေျပာၾကမွာလား။ တစ္ေယာက္ေယာက္က ၾကားခံေျပာေပးမွာလား။ ဘယ္ပုံစံက အေကာင္းဆုံးျဖစ္မွာလဲ။
စာဖတ္သူရင္ထဲ ထိမယ္လုိ႔ ေမွ်ာ္လင့္ရတဲ့ ပုံစံမ်ိဳးကုိ စေတြးရတာေပါ့။ တစ္ခါတေလ စာရြက္ေပၚ
ခ်ေရးၾကည့္ၿပီးမွ စာေရးတဲ့ style ေျပာင္းလုိက္ရတာမ်ိဳးလည္း ရွိတတ္ပါတယ္။ တင္ျပပုံမေကာင္းရင္
ဇာတ္လမ္း ဘယ္ေလာက္ေကာင္းေကာင္း ေမွ်ာ္လင့္ထားသေလာက္ မေကာင္းတဲ့စာ ျဖစ္သြားတတ္တယ္ေလ။
Q. ၀တၳဳတုိနဲ႔ ၀တၳဳရွည္မွာ ဘယ္ဟာကုိ ေရးဖြဲ႔ရတာ ဆရာမ ပုိလက္ေတြ႔လဲ။
A. အမွန္ေျပာရရင္ ၀တၳဳရွည္ေရးရတာကုိ ပုိလက္ေတြ႔တယ္။ လုံးခ်င္းမဟုတ္ေပမယ့္
၀တၳဳတုိထက္ အမ်ားႀကီးပုိရွည္တဲ့ ၀တၳဳမ်ိဳးေတြ ေရးရတာကုိေပါ့။ အမွန္တကယ္ ဇာတ္လမ္းရွိေနတဲ့
၀တၳဳမ်ိဳးကုိ ဖန္တီးတဲ့အခါ စာမ်က္ႏွာသိပ္နည္းေနရင္ အဆင္မေျပႏုိင္ဘူးေလ။ ၀တၳဳတုိဆုိေပမယ့္
အားပါးတရ ခံစားၿပီး ဖတ္ရတဲ့ မဂၢဇင္း ၀တၳဳရွည္ေတြကုိ ကၽြန္မ အႀကိဳက္ဆုံးပါပဲ။
Q. ပထမဦးဆုံး ေဖာ္ျပခံရတဲ့ စာမူနဲ႔ ပုံႏွိပ္ခံရတဲ့ မဂၢဇင္း…
A. ၁၉၉၇-ခုႏွစ္၊ မတ္လထုတ္ မဂၤလာမဂၢဇင္းမွာပါတဲ့ 'မခြဲတူယွဥ္
ရွိေစခ်င္ခဲ့'။
Q. စာေရးဖုိ႔ Inspiration (စ်ာန္၀င္စားျခင္း) မရတာတုိ႔၊
အေၾကာင္းအရာကုန္သြားတာတုိ႔ ၾကံဳဖူးလား။
A. အေၾကာင္းအရာ ကုန္သြားတယ္ရယ္ေတာ့ မရွိဘူး။ စာေရးခ်င္စိတ္
မရွိတာမ်ိဳးေတာ့ ရွိပါတယ္။
Q. ပတ္၀န္းက်င္မွာ တကယ္ရွိေနတဲ့ အျဖစ္အပ်က္တစ္ခုကုိ ၀တၳဳတစ္ပုဒ္အျဖစ္
အသက္သြင္းရတာနဲ႔ ကုိယ့္စိတ္အလ်ဥ္အတုိင္း စိတ္ကူးယဥ္ၿပီး ဇာတ္အိမ္တည္ေဆာက္ရတာက ဘာကြာလဲ။
A. ဘာကြာလဲဆုိေတာ့ ကုိယ့္ရင္ထဲမွာ ကုိယ္ခ်ေရးမယ့္ဇာတ္လမ္းက
ဘယ္ေလာက္အတုိင္းအတာထိ ေနရာယူေနသလဲဆုိတဲ့ အတုိင္းအတာတစ္ခု ကြာတာေပါ့။ ကၽြန္မစိတ္နဲ႔ေျပာရရင္ေတာ့
စိတ္ကူးယဥ္ၿပီး ဇာတ္အိမ္တည္ရတဲ့ ၀တၳဳမ်ိဳးေတြကုိ ကၽြန္မကုိယ္တုိင္ သိပ္လက္မေတြ႔လွဘူး။
ကၽြန္မ၀တၳဳေတြက စိတ္ကူးယဥ္လည္း မဆန္လွဘူးေလ။ ပတ္၀န္းက်င္မွာ တကယ္ရွိေနတဲ႔ အျဖစ္အပ်က္တစ္ခုခုကုိ
ျဖစ္ျဖစ္၊ ဇာတ္ေကာင္တစ္ေယာက္ေယာက္ကုိ ျဖစ္ျဖစ္ ကၽြန္မရင္ဘတ္ထဲထည့္ၿပီး ေရးရတာကုိ လက္ေတြ႔တယ္။
ႀကိဳက္တယ္။ တစ္ခါတေလေတာ့လည္း အမွန္တကယ္ျမင္လုိက္ရတဲ့ အေၾကာင္းအရာ ေသးေသးေလး တစ္ခုကိုပဲ
ဆင့္ပြားကူးယူၿပီး စိတ္ကူးယဥ္လုိက္ရတာမ်ိဳး ရွိပါတယ္။ ၀တၳဳတစ္ပုဒ္ ေရးတာက အတၳဳပၸတၱိတစ္အုပ္ေရးသလုိ
အစစ္အမွန္ေတြခ်ည္းေတာ့ မျဖစ္ႏုိင္ဘူးေပါ့။
Q. ဟာသ၀တၳဳတုိဆုေတြ ဘာေတြ ရဖူးၿပီး ဟာသ၀တၳဳအေရးက်ဲတာက ဘာေၾကာင့္လဲ။
A. စာစေရးကာစ လူတစ္ေယာက္ဟာ ကုိယ့္စာ မဂၢဇင္းစာမ်က္ႏွာေပၚ
ျမန္ျမန္ပါခြင့္ရဖုိ႔ ႀကိဳးစားရတာပဲေလ။ အဲဒီအခါမွာ ကုိယ့္ကုိ အခြင့္အေရးပုိေပးႏုိင္တဲ့
မဂၢဇင္းေတြကုိ ရွာဖတ္ရေတာ့တာေပါ့။ ရယ္စရာမဂၢဇင္းက ကေလာင္သစ္ေတြကုိ ေနရာေပးတယ္။ ဒါနဲ႔ပဲ
ရယ္စရာကုိ အဖတ္မ်ားရင္း ဟာသ၀တၳဳတုိေလးေတြ ေရးျဖစ္ခဲ့တာပါ။ ဟာသကုိလည္း ကၽြန္မႀကိဳက္တယ္။
တကယ္တမ္းပုိႀကိဳက္တာက Drama, Heavy Drama ေတြ ႀကိဳက္တာ။ ဒါေပမယ့္ ဇာတ္နာေအာင္ တမင္လုပ္ထားတဲ့
Drama မ်ိဳးေတြ မႀကိဳက္ဘူး။ ဒီေတာ့ ကၽြန္မ ဟာသ၀တၳဳေတြ အေရးက်ဲၿပီေပါ့။
Q. ဆရာမရဲ႕ ငပိန္ဆုိရင္ သေရာ္စာဆန္တယ္ဗ်ာ။ အဲလုိ သေရာ္စာေရးတဲ့
စာေရးဆရာထဲမွာ ဘယ္သူေတြကုိ ဆရာမႀကိဳက္ခဲ့သလဲ။
A. ငပိန္က သေရာ္စာဆန္တာေတာ့ မွန္ပါတယ္။ ကၽြန္မအေနနဲ႔ ေရးျဖစ္ခဲ႔တာကေတာ့
သေရာ္စာေရးမယ္လုိ႔ အမ်ိဳးအစားခြဲၿပီး ေရးျဖစ္ခဲ့တာ မဟုတ္ပါဘူး။ သေရာ္စာေတြကုိ ကၽြန္မ
သေဘာက်ပါတယ္။ ေရးလည္း ေရးခ်င္တယ္။ ေျပာရရင္ သေရာ္စာဆုိတာ ေရးခ်င္တုိင္းေရးလုိ႔ရတဲ႔စာ
မဟုတ္ဘူးေလ။ သေရာ္စာေရးဖုိ႔က ခက္တယ္။ ၀တၳဳတုိဆရာေတြထဲမွာ ဆရာဂ်ိဳေဇာ္ကုိႀကိဳက္တယ္။
ၿပီးေတာ့ ဆရာဂ်က္ ကြမ္းျခံကုန္း ကုိႀကိဳက္တယ္။
Q. ဆရာမ အခု ထြက္ထားတဲ့ စာအုပ္က 'ဒုတိယေျမာက္ ေပးဆပ္ျခင္း'
ဆုိေတာ့ တတိယက ဘာျဖစ္မလဲ။
A. တတိယ၊ စတုတၳ စာအုပ္ေတြ အမ်ားႀကီးလုပ္ခ်င္ပါေသးတယ္။ ခက္တာက
ကၽြန္မမွာ ပုိက္ဆံမရွိဘူး ျဖစ္ေနတယ္။
Q. ဒီေန႔ မဂၢဇင္းေတြရဲ႕ ၀တၳဳနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေနရာေပးမႈအေပၚမွာ
ဆရာမ ျမင္တဲ့အျမင္…
A. လူေတြအတြက္ စာဖတ္ဖုိ႔ အခ်ိန္သိပ္မရွိဘူး ထင္ပါတယ္။ အားအားယားယား
စကားထုိင္ေျပာေနတဲ့ လူဆယ္ေယာက္၀ုိင္းတစ္ခုထဲ လစဥ္ထုတ္ မဂၢဇင္း စာအုပ္တစ္အုပ္ ခ်ေပးၾကည့္လုိက္။
တစ္ေယာက္က ခဏေလး ေဗဒင္ေလးၾကည့္ခ်င္လုိ႔ပါတဲ့။ တစ္ေယာက္က သုံးမိနစ္ပဲ ၾကည့္မယ္ကြာတဲ့။
တစ္ေယာက္က ငါက ပုံေလးေတြပဲ တဖ်တ္ဖ်တ္လွန္ၾကည့္မွာပါတဲ့။ ေနာက္တစ္ေယာက္က ၾကာတယ္ဟာ။ ငါၾကည့္တာ
ပုိျမန္တယ္။ ငါနဲ႔အတူၾကည့္စမ္းပါတဲ့။ ကဲ…စဥ္းစားၾကည့္။ အဲဒီ၀ုိင္းထဲက လူ ဆယ္ေယာက္လုံးဟာလည္း
ထုိနည္းလည္းေကာင္းေတြခ်ည္းပဲ ဆုိေတာ့ ေျပာရရင္ မဂၢဇင္းေတြမွာ စာအုပ္မာတိကာကုိ အရင္ၾကည့္တာ
စာေရးဆရာေတြပဲ မ်ားတယ္ထင္ပါရဲ႕ ဆရာရယ္။
Q. တခ်ိဳ႕ကေတာ့ ေျပာတယ္။ သူ႔စာက လူေတြကုိ အက်ိဳးမျပဳႏုိင္ဘူးဆုိရင္ေတာင္
ဖတ္တဲ့လူေတြ အတြက္ အဆိပ္အေတာက္ မျဖစ္ေစရဘူးတဲ့။ ဆရာမေရာ ဘယ္လုိစိတ္မ်ိဳးနဲ႔ ေရးဖြဲ႔ျဖစ္လဲ။
A. ဘယ္လုိစာမ်ိဳးပဲေရးေရး အဆိပ္အေတာက္မျဖစ္ရင္ေတာ့ အေကာင္းဆုံးေပါ့။
ကၽြန္မ အေနနဲ႔ကေတာ့ ကုိယ္သိထားတာေလး နည္းနည္းေလာက္ကုိပဲ ကုိယ့္လုိမသိႏုိင္တဲ့၊ မျမင္ႏုိင္တဲ့
လူေတြသိဖုိ႔ ေရးခ်င္တာပါပဲ။ ကုိယ့္ထက္သိတဲ့၊ တတ္တဲ့ လူေတြအတြက္ မရည္ရြယ္ပါဘူး။
Q. လုံးခ်င္း၀တၳဳေရးဖုိ႔ကုိ ၀တၳဳတုိေလာက္ စိတ္အားမထက္သန္တာက
ဘာေၾကာင့္လုိ႔ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိယ္ သုံးသပ္မိလဲ။
A. စာဖတ္ကာစကေတာ့ လုံးခ်င္း၀တၳဳေတြကုိ မက္မက္ေမာေမာ ဖတ္ခဲ့တာပါပဲ။
တကယ္တမ္း စာေရးမယ္ဆုိတဲ့ စိတ္ကူးရွိလာၿပီး ေရးျဖစ္ေတာ့ ၀တၳဳတုိ ေပါင္းခ်ဳပ္ေတြပဲ အဖတ္မ်ားလာခဲ့တယ္။
ဒီလုိနဲ႔ပဲ ကုိယ္က လုံးခ်င္းဘက္ အားမသန္ေတာ့ဘူး ျဖစ္သြားတယ္။ အသက္ႏွစ္ဆယ္၀န္းက်င္ေလာက္ကေတာ့
လုံးခ်င္း၀တၳဳေတြ ေလးငါးပုဒ္ ေရးၾကည့္ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ စာအုပ္ထုတ္တဲ့အထိေတာ့ ျဖစ္မလာခဲ့ဘူး။
၀တၳဳတုိနဲ႔ မဂၢဇင္း ၀တၳဳရွည္ဘက္ကုိပဲ ပုိစိတ္အားထက္သန္ခဲ့လုိ႔ လုံးခ်င္းေရးဖုိ႔ အားမထုတ္ျဖစ္ခဲ့တာပါ။
Q. စာတစ္ပုဒ္ကုိ စိတ္တုိင္းက် လက္စသတ္လုိက္ႏုိင္တဲ့ အခ်ိန္မွာ
ျဖစ္သြားတဲ့ခံစားမႈက ဘာနဲ႔အလားသ႑ာန္တူလဲ။
A. အရမ္းေပ်ာ္တာပဲ။ ကုိယ္တစ္သက္လုံး အပုိင္ရေတာ့မယ့္ အဖုိးတန္ရတနာတစ္ခု
ရလုိက္သလုိေပါ့။
Q. ဆရာမရဲ႕ ၀တၳဳေတြကုိ ႏွစ္သက္လက္ခံၿပီး အားေပးေနတဲ့ ပရိတ္သတ္အတြက္
စကား…
A. ကၽြန္မ ၀တၳဳေတြ အေရးက်ဲပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ စာအုပ္တစ္အုပ္ရဲ႕
မာတိကာကုိ ၾကည့္ျဖစ္တဲ့အခါ 'ယုဒါ' လုိ႔ေတြ႔ရင္ တခုတ္တရလုပ္ ဖတ္မယ့္ ပရိသတ္ရွိေနေသးတယ္ဆုိ
ကၽြန္မ သိပ္၀မ္းသာမွာပါ။ ကၽြန္မရဲ႕ ပရိသတ္ေတြအားလုံးကုိ ေက်းဇူးတင္စြာ ေန႔စဥ္ ေမတၱာပုိ႔ေပးေနပါတယ္။
ကၽြန္မရဲ႕ ၀တၳဳေတြထဲမွာ တစ္ခုခုေတာ့ ရွိေနမွာပါလုိ႔။
Fashion မဂၢဇင္း
စက္တင္ဘာလထုတ္၊ ၂၀၁၀။
(ဆရာ ႏွင္းနီ ေမးျမန္းသည္။)
(ဆရာ ႏွင္းနီ ေမးျမန္းသည္။)
No comments:
Post a Comment
အားေပးမႈအတြက္ ေက်းဇူးတင္ပါသည္...
ေမတၱာျဖင္႔...
ယုဒါ