တစ္ခုေသာေက်ာင္းဖြင့္ရက္ေန႔တစ္ေန႔က သန္လ်င္မွာရွိသည့္ ရန္ကုန္အေရွ႕ပိုင္းတကၠသိုလ္သို႔ ကၽြန္မေရာက္ခဲ့သည္။ ရန္ကုန္အေရွ႕ပိုင္းတကၠသိုလ္ႀကီးတြင္ ကၽြန္မႏွင့္ ေက်ာင္းေနဘက္ သူငယ္ခ်င္းမ်ားရွိသည္။ သူငယ္ခ်င္းမ်ားႏွင့္ ေတြ႕ဆံုဖို႔ အေရွ႕ပိုင္းတကၠသိုလ္သို႔ သြားေရာက္ရန္ စိတ္ကူးခဲ့ေသာ္လည္းအေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးေၾကာင့္ မဆံုေတြ႕ျဖစ္ခဲ့။ လြန္ခဲ့သည့္ ဆယ္ေလးငါးႏွစ္ေက်ာ္ ကာလတစ္ခုကတကၠသိုလ္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ားအလုပ္ေခၚစဥ္ ေဆာက္လုပ္ၿပီးစအေရွ႕ပိုင္းတကၠသိုလ္သို႔ ကၽြန္မတို႔ သူငယ္ခ်င္းေတြ စုရံုးသြားခဲ့ဖူးၾကသည္။ ၾကာခဲ့ၿပီေပါ့။
ရန္ကုန္တကၠသိုလ္တက္စဥ္ကလွည္းတန္းမိုးစႏၵာလမ္းမွ အျပင္ေဆာင္တြင္ ကၽြန္မေနထိုင္ခဲ့သည္မို႔ ျပည္လမ္း ေတာင္ငူေဆာင္၀င္ေပါက္မွ၀င္ကာ ကံ့ေကာ္ေတာကို ျဖတ္၍ အဓိပတိလမ္းကိုေလွ်ာက္ရသည္။ ထိုလမ္းကိုေလွ်ာက္ခဲ့ရသည့္အရသာႏွင့္ ေပ်ာ္ရႊင္မႈမ်ိဳးကို ကၽြန္မတို႔ ဘယ္ေနရာမွာမွ ျပန္မရႏို္င္ေတာ့။ ကၽြန္မတို႔ သူငယ္ခ်င္းတစ္စုစကားေတြ အလုအယက္ေျပာရင္းအဓိပဓိလမ္းကိုေလွ်ာက္ခဲ့ၾကသည္။ ပုဂံလမ္း၊ ဂ်ပ္ဆင္လမ္း၊ ဘြဲ႕ႏွင္းသဘင္လမ္း၊ ေက်ာင္းသားေရးရာဌာနမွ အင္းလ်ားလမ္းထိေပါက္ေသာကြန္ကရစ္လမ္းကေလး။ စာၾကည့္တိုက္ေရွ႕ ကံ့ေကာ္ေတာတစ္ေလွ်ာက္လမ္းေရႊဘိုေဆာင္ေရွ႕လမ္း၊ ကၽြန္မတို႔ ေန႔စဥ္ႏွင့္အမွ် မေမာမပန္းေပ်ာ္ရႊင္စြာေလွ်ာက္ခဲ့ဖူးေသာလမ္းေတြ။ ငံု႕ၾကည့္စရာမလိုေအာင္ လမ္းေတြကေျဖာင့္ျဖဴးေခ်ာေမြ႕ခဲ့သည္ကိုး။ အရပ္ျမင့္ေသာ ကၽြန္မကေဒါက္ဖိနပ္ မစီးေသာ္လည္းသူငယ္ခ်င္းမေတြကေတာ့ ေဒါက္ဖိနပ္သံတခြက္ခြက္ျမည္ေအာင္ ဟန္ေရးျပလမ္းေလွ်ာက္ခဲ့ၾကသည္။ ေႏြမိုးေဆာင္းဥတုသံုးပါးစလံုး ကၽြန္မတို႔တစ္ေတြ ေက်ာင္းေတာ္ႀကီး၏အရိပ္ကိုမက္ေမာေပ်ာ္ရႊင္စြာခိုလံႈရင္း ေက်ာင္းပရိ၀ုဏ္အႏွံ႕ ေျခရာေတြထပ္ေအာင္ သြားလာလႈပ္ရွားခဲ့ၾကသည္။ လြမ္းလိုက္တာတကၠသိုလ္ႀကီးရယ္။
ရုတ္တရက္ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ႀကီးဆီေျပာင္းလဲေရာက္ရွိသြားေသာအေတြးေတြကိုတူမေလးက “ အန္တီသတိထားေနာ္။ ေခ်ာ္မယ္။ ဒီေက်ာင္းထဲမွာကဘယ္ေနရာသြားသြားဘယ္မွေငးလို႔ မေကာင္းဘူး။ တစ္ခ်ိန္လံုးေအာက္ကိုငံု႕ၾကည့္ၿပီးသတိထားႏိုင္ပါမွ ေတာ္ကာက်တာ ” ဟုဆိုလွ်က္ ကၽြန္မလက္ကိုတြဲေလွ်ာက္ေလသည္။ မိုးကတေျဖာက္ေျဖာက္ ရြာခ်လာျပန္ေတာ့ ကၽြန္မလက္ကိုလႊတ္ကာထီးတစ္ေယာက္တစ္ေခ်ာင္းေဆာင္းရျပန္သည္။ တူမေလးေျပာမွ အလြမ္းေတြျဖင့္ သတိလက္လြတ္ ျဖစ္ေနမိေသာ ကၽြန္မေလွ်ာက္ေနသည့္လမ္းကိုသတိထားလိုက္မိသည္။ ဟုတ္ပါရဲ႕။ တကၠသို္လ္ ပရိ၀ုဏ္တစ္ခုအတြင္းမွ မိန္းလမ္းမႀကီး၏ က်န္းမာေရးသည္ ဆယ္ႏွစ္ေက်ာ္ကာလအတြင္းေသလုေမ်ာပါးအေျခအေနေရာက္ေအာင္ ဆိုးရြားေနခဲ့ပါေရာလား။ လမ္းေပၚ၌ ေက်ာင္းဆင္းေက်ာင္းတက္ သြားလာေနၾကေသာကေလးမ်ားအားလံုးသူတို႔ အမိတကၠသိုလ္ႀကီး၏ လမ္းအထာကိုသိရွိကၽြမ္း၀င္ေနၾကသည့္အလားေခါင္းေလးေတြ စိုက္စိုက္စိုက္စိုက္ႏွင့္။ ကားတစ္စီးျဖတ္ေမာင္းသြားလိုက္လွ်င္ ခ်ိဳင့္ခြက္ဖုထဗြက္ဗရပြျဖစ္ေနေသာမဟာလမ္းမႀကီးတစ္ေလွ်ာက္ ဟိုကပ္ဒီေရွာင္ ဣေျႏၵမရ ျဖစ္ၾကရျပန္သည္။ “ ဒီလမ္းကိုဘာလမ္းေခၚသလဲသမီး ” ဟု ကၽြန္မ ကၽြန္မေမးမိေတာ့ “ သိပါဘူးအန္တီရယ္။ ဟိုးထိပ္ကေဆာက္လက္စအေဆာက္အအံုႀကီးကဘြဲ႕ႏွင္းသဘင္လို႔ ေျပာတာပဲ။ ေနာင္ႏွစ္ေတြဆုိဒီမွာပဲ ဘြြဲ႕အခမ္းအနားလုပ္ရေတာ့မယ္ေျပာတယ္။ အဲဒီအခါေတာ့ ဘြဲ႕ႏွင္းသဘင္လမ္းလို႔ ေခၚရမွာေပါ့ အန္တီ၊ ဘြဲ႕ေပးမဲ့ႏွစ္မွ ဒီလမ္းမႀကီးကို ျပင္မလားမသိပါဘူး ” ဟုဆိုေလသည္။
တူမေလးမူလတန္းအရြယ္ကရန္ကုန္တကၠသိုလ္ထဲသို႔ ကၽြန္မမၾကာခဏေခၚသြားဖူးခဲ့ရာအလြန္ေပ်ာ္ရႊင္ခဲ့တာသတိရသြားမိသည္။ သမီးက ရန္ကုန္တကၠသိုလ္၀င္းထဲမွ တရုတ္စကားပြင့္ေတြကို ကၽြန္မလိုပင္ ႏွစ္သက္သူ ျဖစ္သည္။ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ ပရိ၀ုဏ္အတြင္း ပန္းခ်ီကားတစ္ခ်ပ္လိုလွပေသာေနရာမ်ားအလြန္မ်ားျပားသျဖင့္ ကၽြန္မတို႔ သူငယ္ခ်င္းတစ္စုဓာတ္ပံုေတြ ရိုက္လို႔မ၀ေအာင္ ျဖစ္ခဲ့ၾကသည္။ ဓာတ္ပံုဆရာေတြကလည္းအစဥ္အၿမဲရွိေနေသာေနရာျဖစ္သည့္အတြက္ တူမေလးငယ္စဥ္ကတည္းက ရန္ကုန္တကၠသိုလ္၀င္းႀကီးထဲမွာ ဓာတ္ပံုမ်ားစြာရိုက္ေပးခဲ့ဖူးသည္။ ထိုစဥ္က “ သမီးႀကီးလာရင္ အန္တီတို႔လိုပဲ သူငယ္ခ်င္းေတြနဲ႔ ဒီကိုေက်ာင္းလာတက္ရမွာလား ” ဟု ၀မ္းသာအားရေမးခဲ့ဖူးတာကိုလည္း ကၽြန္မ မွတ္မိေနပါေသးသည္။ အခုသမီးအသက္ ၁၈ ႏွစ္ေက်ာ္လာခဲ့ၿပီ။
“ အန္တီက ေက်ာင္းကို လြမ္းသြားတာ မဟုတ္လား ” တူမေလးက ေနမေကာင္းသည့္ၾကားက ကၽြန္မကို ဦးေဆာင္လ်က္ သူမတက္ရမည့္ လက္ေတြ႕ စာသင္ခန္းမ်ားဆီသို႔ စကားေျပာရင္း ေခၚေဆာင္လာသည္။ ေတြ႕ျမင္သမွ် ေဘးပတ္၀န္းက်င္မွ အေဆာင္မ်ား၊ ခပ္လွမ္းလွမ္းမွ အေဆာက္အအံုမ်ားကိုပင္ညႊန္ျပလ်က္ သူသိရွိကၽြမ္းက်င္သမွ် ရွင္းျပေနေသးသည္။ အတန္းထဲ၀င္ကာနီးမွ “ အန္တီ တစ္နာရီေလာက္ ဆက္လြမ္းလိုက္ဦး။ သမီး တစ္နာရီေလာက္ဆို ၿပီးၿပီ။ အန္တီ ေလွ်ာက္ၾကည့္လို႔ မၿပီးေသးရင္လည္း သမီး ဖုန္းဆက္လိုက္မယ္ ” ဟုဆိုလွ်က္ လက္ေတြ႕ခန္းထဲသို႔ ၀င္သြားေတာ့သည္။ တူမေလး လက္ေတြ႕ခန္းထဲ ၀င္သြားၿပီးမွ ကၽြန္မ ေက်ာင္းပရိ၀ုဏ္အႏွံ႕ သြားႏိုင္သမွ်ေျခဆန္႔သြားကာ ေလ့လာေရးဆင္းမိသည္။ အခ်ိန္မရသျဖင့္ သူငယ္ခ်င္းေတြကိုလည္း ဖုန္းဆက္မခ်ိန္းျဖစ္ေတာ့။ ကၽြန္မ တူမေလး အတန္းမွန္မွန္ မတက္ခ်င္သည့္ေက်ာင္း။ မေပ်ာ္ရႊင္သည့္ ေက်ာင္းေတာ္ႀကီးဟာ ဘယ္လိုအရုပ္ဆိုးမႈေတြနဲ႔ တူမေလး၏ ရင္ကိုမခုန္လႈပ္ေစရတာတဲ့လဲ။ တူမေလးေျပာသလိုဆိုလွ်င္ေတာ့ အမ္(M) ေဆာင္မွလြဲ၍ အေဆာင္အားလံုး စြဲေဆာင္မႈကင္းစြာ အိုေဟာင္းေနၾကေလၿပီေပါ့။ စင္စစ္ အေဆာင္ေတြသာမဟုတ္။ အေရွ႕ပိုင္းတကၠသိုလ္၀င္းအတြင္း ေဖာက္လုပ္ထားသမွ် လမ္းမ်ားကလည္း အံ့ၾသဖြယ္ရာ ေကာင္းေလာက္ေအာင္ ကူကယ္ရာမဲ့ ဖ်ားနာလို႔ပါလား။ ပရိ၀ုဏ္အတြင္း အေဆာင္တစ္ခုႏွင့္တစ္ခု ကူးသန္းရသည့္လမ္းမ်ား၊ ေက်ာင္းတြင္းစားေသာက္ဆိုင္တန္းသို႔ သြားသည့္လမ္းမ်ား၊ ရွိရွိသမွ် လမ္းအားလံုး ဂ၀ံေျမနီလမ္းမ်ားသာ ျဖစ္သည့္အတြက္ ကာလတိုတစ္ခုအတြင္း အထိန္းအသိမ္းမဲ့စြာ ပ်က္စီးယိုယြင္းသြားခဲ့ၿပီ ျဖစ္သည္။
ဘုရားေရ…။ လမ္းေပၚမွာပင္ ျမက္ေတြအစုလိုက္အျပံဳလိုက္ ေပါက္ေနရေလာက္ေအာင္၊ မျဖစ္မေန သြားလာေနရသည့္ လမ္းကေလးေတြမွာပင္ ဗြက္ထေနရေလာက္ေအာင္ တကၠသိုလ္၀င္းႀကီးထဲမွာ သန္႔ရွင္းေရး၀န္ထမ္းအင္အား နည္းပါးလြန္းေနပါသလား။ ဟင့္အင္း။ လမ္းေတြပ်က္စီးယိုယြင္းတဲ့ကိစၥကို သန္႔ရွင္းေရး၀န္ထမ္းေလာက္က ဘာတတ္ႏိုင္မွာတဲ့လဲ။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ေဒါက္ျမင့္ဖိနပ္လွလွေလးေတြ အလြန္ေပါသည့္ေခတ္ႀကီးထဲမွာ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသူေလးေတြလည္း ဖိနပ္လွလွေလးေတြ စီးခ်င္ၾကမွာေပါ့။ သူတို႔ဖိနပ္ ႏုႏုလွလွေလးေတြနဲ႔ ဒီလိုလမ္းေတြကို ဘယ္လိုျဖတ္သန္း ေလွ်ာက္ရမွာတဲ့လဲ။ လမ္းေလွ်ာက္စဥ္ သတိထားလွ်က္ ေခါင္းငိုက္စိုက္ခ်ရင္းကပင္ ကၽြန္မ ျမင္ျမင္သမွ် ပတ္၀န္းက်င္တစ္ခြင္လံုးကို လွမ္းေမွ်ာ္ၾကည့္မိ၏။
ေက်ာင္း၀င္းအတြင္း ဟိုဟိုဒီဒီ ၾကည့္မိေတာ့ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းေတာ္ႀကီး အထင္ကရ ျဖစ္ေလာက္သည့္ ထူးထူးျခားျခား အပင္ဆိုလွ်င္ျဖင့္ ျခံဳႏြယ္ပိတ္ေပါင္းေတြ မရွင္းလင္းႏိုင္ေတာ့သည့္ ပ်ဥ္းမပင္ႏွင့္ စိန္ပန္းပင္ အနည္းငယ္ကို ေတြ႕ရသည္ကို သတိထားမိသည္။ ပိေတာက္ပင္ အခ်ိဳ႕ကလည္း အရိုင္းဆန္စြာ အကိုင္းအခက္ေတြ ဖားဖားေ၀လို႔ ေတာအုပ္ရိုင္းရိုင္းထဲမွာ တိမ္ျမဳပ္လွ်က္။ အေပါမ်ားဆံုး ျမင္ေတြ႕ခြင့္ရတာကေတာ့ အေဆာင္တစ္ေဆာင္ႏွင့္ တစ္ေဆာင္ၾကား ေျမလြတ္ေျမရိုင္းေတြေပၚက ပိန္းရိုင္းလြင္ျပင္ႀကီးေတြသာ ျဖစ္၏။ ေရ၀ပ္သည့္လယ္ကြက္လို ေနရာမ်ိဳးေတြဆိုေတာ့ မိုးမ်ားသည့္အခါ ေရမထြက္ႏိုင္ေတာ့ဘဲ ရြံ႕အိုင္ႀကီးေတြ ျဖစ္သြားပံုပါပဲ။ ကၽြန္မ အျမင္အာရံုမွာေတာ့ ေအာက္ေျခမွာ ေရလား၊ ဗြက္လား၊ ေျမသားလား ခြဲျခားလို႔ မရႏိုင္သည့္ အစိမ္းေရာင္ ပိန္းရိုင္းေတာႀကီးေတြကိုသာ ျမင္ရေလသည္။
ျမန္မာျပည္မွာ ေျမေတြအလြန္ေပါလ်ံေနသည္ဆိုေတာ့ အသစ္တည္ေဆာက္သည့္ တကၠသိုလ္ပရိ၀ုဏ္၀င္းႀကီးအတြက္ လယ္ဧကေပါင္းမ်ားစြာ ေပးႏုိင္ခဲ့လ်က္ တိုးတက္စည္ကားလာေအာင္ လူအား၊ ေငြအား မသံုးစြဲႏုိင္ႏိုင္ျခင္းအတြက္ တကၠသိုလ္ႀကီးက ေသအံ့မူးမူး မိန္းေမာေနခဲ့ေလၿပီေပါ့။ ႏိုင္ငံ၏ အေမြကို လက္ဆင့္ကမ္းယူရမည့္ လူငယ္တို႔ အဆင့္ျမင့္ပညာသင္ၾကားရမည့္ တကၠသိုလ္ပရိ၀ုဏ္အတြင္း လမ္းမ်ားကိုပင္ ေရရွည္မတည္တံ့ႏိုင္ေသာ ေျမနီဂ၀ံေက်ာက္တို႔ျဖင့္ အလ်င္စလို အေျခခ်ေဖာက္လုပ္ခဲ့ပံုက ကာလတစ္ခု၏ မခိုင္ၿမဲမႈကို ပံုရိပ္ေဖာ္ေပးသလို ရွိ၏။ ဘယ္အရာမဆို တည္ေဆာက္ဖို႔ လြယ္ကူလ်က္ အရွည္တည္တ့ံဖို႔ ခက္ခဲတတ္သည္ပဲ။
ေဟာဒီလမ္းေတြေပၚ ေန႔စဥ္နဲ႕အမွ် ေျခခ်လ်က္ ပညာသင္ယူေနရေသာ လူငယ္အမ်ားစု၏ စိတ္ထဲ မည္သို႔ရွိမည္ဆိုတာကိုျဖင့္ ကၽြန္မ မသိ။ ကၽြန္မ တူမေလးကေတာ့ျဖင့္ “ သမီးတို႔ေက်ာင္းက အန္တီတို႔တက္ခဲ့တဲ့ ေက်ာင္းလို ေပ်ာ္စရာလည္းမေကာင္းဘူး။ တကၠသိုလ္တက္ရတာလည္း ဘာမွအဓိပၸါယ္မရွိ သလိုပါဘဲ။ သမီးက ေက်ာင္းမွန္မွန္ တက္ခ်င္တာေတာင္ အတန္းထဲမွာ ကိုယ္ေပါင္းမိတဲ့ အေဖာ္ေတြက အတန္းတက္မမွန္ေတာ့ သမီးလည္း မတက္ခ်င္ေတာ့ဘူး အန္တီရဲ႕။ ေက်ာင္းအပ္တာ လူႏွစ္ရာ ေလာက္ရွိတဲ့အတန္းထဲ ေက်ာင္းတက္ဖို႔ စာသင္ခန္းထဲ ၀င္လာတာက အေယာက္ႏွစ္ဆယ္ပဲရွိတာ။ မ်ားတဲ့ေန႔ဆို ေလးငါးဆယ္ေပါ့။ ဒီေတာ့ ပိတ္ရက္မွ က်ဴရွင္မွာ ဘာသာစံုေပါင္းတက္၊ လက္ေတြ႕လာလုပ္၊ ၿပီးေတာ့ စာေမးပြဲေျဖ။ ၿပီးျပန္ေရာ တစ္ႏွစ္။ သမီး စဥ္းစားၾကည့္မိတယ္။ တကၠသိုလ္ပညာဆိုတာ လူတစ္ေယာက္ရဲ႕ ဘ၀ကို ဘယ္ေလာက္မ်ား တိုးတက္ျမင့္မားလာေစႏိုင္တာလဲလို႔။ ဒါေပမယ့္လည္း အန္တီတို႔က ဘြဲ႕တစ္ခုခု ရရမယ္လို႔ ဆိုတာကိုေနာ္ ” ။ တူမေလး၏ ခံစားခ်က္ေတြကို ကၽြန္မေတြးဆၾကည့္ရင္း စိတ္မေကာင္းျဖစ္ရသည္။
ကၽြန္မ တူမေလးက အိမ္ကို ခင္တြယ္လ်က္ ရိုးသားေအးေဆးသူဆိုေတာ့ အေပါင္းအသင္းကို မက္မက္တြယ္တြယ္ မရွိတာေၾကာင့္လည္း ေက်ာင္းေတာ္ႀကီးကို မခ်စ္ခင္တာျဖစ္ပါလိမ့္မည္။ ေပါင္းသင္းမိသမွ် အေပါင္းအေဖာ္ေတြကလည္း ရည္းစားထားဖို႔ေလာက္သာ အားေပးအားေျမွာက္ျပဳသူေတြဆိုေတာ့ သူႏွင့္မကိုက္ညီျပန္။
ၿပီးေတာ့ သူ႔စိတ္အခံကိုက ေက်ာင္းေတာ္ႀကီးကို အထင္ေသးေနေလေတာ့ သူဘယ္မွာ လာေပ်ာ္ရႊင္ႏိုင္မွာတဲ့လဲ။ “ တကၠသိုလ္သာဆိုတယ္။ တကၠသိုလ္နဲ႔မွ မတူဘဲ။ ေက်ာင္းေဆာင္ေတြက အထပ္အျမင့္ေတြမို႔ ေလွကားေတြ ဘယ္ညာတစ္ဖက္ဆီမွာရွိလ်က္နဲ႔ တံခါးေတြကို ပိတ္ထားရတယ္။ အသြားအလာနည္းတဲ့ ေလွကားေတြမွာ အတြဲေတြက ခ်ိန္းခ်ိန္းေတြ႕ၾကလို႔တဲ့။ ေက်ာင္းကိုလာၿပီး ခ်ိန္းေတြ႕ဖို႔ေလာက္ပဲ သိတဲ့လူေတြကို သမီးျဖင့္ မုန္းလိုက္တာ။ ေက်ာင္းကို နာမည္ပ်က္ေအာင္ လုပ္ခ်င္ၾကတာကိုး။ ေက်ာင္း၀င္းထဲမွာလည္း သူငယ္ခ်င္းေတြ စုစုရံုးရံုး ေတြ႕ဖို႔ထိုင္ဖို႔ ေနရာကလည္း မ်ားမ်ားစားစား မရိွပါဘူး။ ရွိတဲ့ အေဆာင္ေတြဆိုလည္း ပိတ္ထားတာက မ်ားမ်ားေတာ့ သြားမဲ့
ေနရာ
လြယ္လြယ္မေရာက္ဘဲေနာက္ျပန္ဆုတ္ရေသးတယ္။နားဖို႔ခိုဖို႔သစ္ပင္ရိပ္ေကာင္းေကာင္းမွစိုက္မထားဘဲအန္တီရဲ႕။ သမီးက အပင္လွလွေတြကို ခ်စ္တာေလ။ ဒီမွာက တကၠသိုလ္ေက်ာင္းေတာ္ႀကီးထဲက အပင္ရယ္လို႔ လွတပတခန္႔ခန္႔ညားညား လက္ညိွဳးထိုးျပစရာ ဘာအပင္မ်ား ရွိလို႔လဲ။ ရွိတဲ့အပင္ေလးေတြကိုလည္း ဘယ္သူကမွ တန္ဖိုးထားျပဳျပင္မေပးၾကဘူး။ ဒါေၾကာင့္ သမီးတို႔ တကၠသိုလ္ဆိုတာ ဒီလိုပါလို႔ အန္တီတို႔သိေအာင္ ျပခ်င္တာ။ အန္တီသူငယ္ခ်င္းေတြကေတာ့ သမီးလို မေကာင္းေၾကာင္း ဘယ္ေျပာမလဲေနာ္။ သူတို႔က ဆရာမေတြကိုး ” သမီးက ထိုသို႔ ရႈျမင္သံုးသပ္ျပေတာ့ ကၽြန္မပင္ သူ႔ကို ဘယ္လိုေျဖသိမ့္ေပးရမွန္းမသိ ျဖစ္ခဲ့ရသည္။
ကေလးေတြရဲ႕စိတ္ထဲ သူတို႔တက္ေရာက္သင္ၾကားေနတဲ့ တကၠသိုလ္ႀကီးအေပၚ ျမတ္ႏိုးအားထားမႈ၊ ယံုၾကည္ကိုးစားမႈတို႔ေပ်ာက္ပ်က္ေနတာက အေတာ္စိတ္မေကာင္းစရာေကာင္းေသာကိစၥ ျဖစ္သည္။ ေက်ာင္းတက္လာသူေတြက ေက်ာင္း၀င္းအတြင္းသို႔၀င္မလာဘဲ လမ္းမတန္းက စားေသာက္ဆိုင္တန္းေတြမွာ လာထိုင္ၿပီး ျပန္သြားၾကသည့္ လူငယ္ေတြလည္း မ်ားစြာရွိေသးသည္တဲ့။ ကၽြန္မတို႔တုန္းကေတာ့ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းေတာ္ႀကီးကို ခ်စ္လြန္လြန္း၍ အမိတကၠသိုလ္ဟုပင္ ေခတ္အဆက္ဆက္ တင္စားေခၚေ၀ၚခဲ့ၾကသည္။ တကၠသိုလ္ႀကီးကို ခြဲခြာရေတာ့မည္ဆိုလွ်င္ ကၽြန္မတို႔ နင့္နင့္နဲနဲ ေၾကကြဲ၀မ္းနည္းခဲ့ရေလာက္ေအာင္ တကၠသိုလ္ႀကီးက ကၽြန္မတို႔ကို ဖမ္းစားညိွဳ႕ငင္ႏိုင္ခဲ့သည္ပဲ။ ယေန႔ လူငယ္ေတြကျဖင့္ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းေတာ္ႀကီးအေပၚ မိမိ မပိုင္ဆိုင္ေသာ အငွားအိမ္တစ္ခုလို ယူဆလွ်က္ တန္ဖိုးမထား။ အိပ္ခ်ိန္ေလာက္သာ ထိုးအိပ္ဖို႔ သတိရလွ်က္ အိမ္ ပတ္၀န္းက်င္အေပၚ သက္၀င္ခံစားမႈ နည္းနည္းမွ မရွိတတ္ေသာ အိမ္ငွားေတြႏွင့္ တူေနၾကပါလား။
အေရွ႕ပိုင္းတကၠသိုလ္၀င္းမွ ေနရာေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားအား ေလွ်ာက္ၾကည့္မိၿပီးေသာအခါမွာေတာ့ တူမေလးကို ျပန္ေျပာဖို႔စကားေတြ ကၽြန္မ ရွာမရေအာင္ ျဖစ္ေနရေလသည္။ စာသင္ခန္းေတြေရွ႕ ေနရာေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားမွာ ေတြ႕ရေသာ ကြမ္းတံေတြးေတြ၊ အေပါ့အပါးသြားခ်င္သူေတြအတြက္ အိမ္သာဘယ္မွာလဲဟု ေမးစရာမလိုေအာင္ အသင့္အေနအထားျဖင့္ ေပေလးငါးဆယ္ အကြာအေ၀းေလာက္ကပင္ အနံ႕အသက္ေတြ လိႈင္လိႈင္ထလ်က္ ႀကိဳဆိုေနေသာ သန္႔စင္ခန္းေတြ၊ စာသင္ခန္းမ်ားေရွ႕ ေကာ္ရစ္တာမွလြဲ၍ အျပင္ထြက္လမ္းေလွ်ာက္သြားလို႔ မရႏိုင္ေလာက္ေအာင္ ရႈပ္ေထြးညစ္ပတ္ေနသည့္ ေဘး၊ ဘယ္ညာ အေရွ႕အေနာက္ ျမင္ကြင္းေတြ၊ ဗြက္ထ၊ ေရ၀ပ္၊ ေပါင္းျမက္ပင္ေတြ ရွင္သန္ႀကီးစိုးေနေသာ ေျမနီလမ္းကေလးေတြ။ ေတာထဲေတာင္ထဲ ေရာက္ေနသလား ထင္မွတ္မွားေလာက္ေအာင္ ႏြယ္ျမက္သစ္ပင္ေတြႏွင့္ ရႈပ္ယွက္ခက္ေနသည့္ ခပ္လွမ္းလွမ္းက ေတာအုပ္ေလးေတြ။ ဟိုဟိုသည္သည္ ရုပ္၀တၳဳေတြက ခ်စ္ျမတ္ႏိုးစြာ လြမ္းတသသျဖစ္ရေလာက္သည့္ တကၠသိုလ္ပရိ၀ုဏ္ႀကီးႏွင့္ မတူသည္ဘဲ။
တကယ္ေတာ့ ကၽြန္မတို႔ ခ်စ္ျမတ္ႏိုးသည့္အရာေတြထဲမွာ မူလတန္းေက်ာင္းသူဘ၀က အ.မ.က ေက်ာင္းေလးေတြပါသည္။ ၿပီးေတာ့ အ.လ.က ေက်ာင္း။ အ.ထ.က ေက်ာင္းေတြ။ ေနာက္ေတာ့ ကၽြန္မတို႔ အမိတကၠသိုလ္ႀကီးကို ခ်စ္ခဲ့သည္။ တကၠသိုလ္ႀကီးမွာ ခ်စ္သူမရွိခဲ့သူေတြကလည္း တကၠသိုလ္ႀကီးကို မေမ့ရက္ႏို္င္စြာ တမ္းတမ္းတတ ခ်စ္သည္။ ခ်စ္သူရွိခဲ့၊ တြဲခဲ့ဖူးသူေတြကလည္း တကၠသိုလ္ေက်ာင္းေတာ္ႀကီးကို လြမ္းတသသ ျမတ္ျမတ္ႏိုးႏိုး ခ်စ္ခဲ့ၾကသည္။
တကၠသိုလ္၏ ရင္ခြင္ဟူသည္ လူငယ္အားလံုးအတြက္ တန္ဖိုးထားေလးစားမႈ၊ အထင္ႀကီးကိုးစားမႈ၊ ႏွစ္လိုၾကည္ညိဳမႈ၊ ေႏြးေထြးခ်စ္ခင္လိုမႈေတြျဖင့္ လိုလိုခ်င္ခ်င္ ခို၀င္ရပါမွ ထိုက္တန္ေသာ အမိတကၠသိုလ္ဟူသည့္ ဂုဏ္ပုဒ္ႏွင့္ ျပည့္စံုလိမ့္မည္ဟု တူမေလးကို ကၽြန္မ ေျပာမျပလိုေတာ့ပါ။
ယုဒါ
Beauty Magazine
No comments:
Post a Comment
အားေပးမႈအတြက္ ေက်းဇူးတင္ပါသည္...
ေမတၱာျဖင္႔...
ယုဒါ